אקשן

רציונל

הרשות העירונית- מהות נעזרת במשחק מול מצלמה ככלי להפעלה במגמה ליצור תובנה, פיתוח מודעות ולקיחת אחריות על התנהגויות.

משחק מול מצלמה משפיעה ותורמת בכמה מעגלים.

המעגל הראשון נוגע בשותפים הישירים  קרי קבוצת בני הנוער העובדת יחדיו על כתיבת התסריט.

ההשפעה על הקבוצה מושגת דרך הגעה קבועה ומסודרת למפגשים, שינון טקסטים, למידת התפקיד

והשתלבותו בקונטקסט הכללי, תמיכה בחברי הקבוצה, תרגילי ריכוז ודמיון, אימפרוביזציות, העלאת זיכרונות מהעבר, דינמיקה קבוצתית וכו'.

המעגל השני נוגע בכל השותפים לעשייה כגון : הורי בני הנוער, חבריהם, מלווי התוכנית, ותלמידי בית ספר וצוותים אשר ייהנו מהתוצרים.

גיבוש הקבוצה

" הקבוצה" חשובה לקיומה של הסדנא, היא נותנת לבני הנוער תחושה של "בית" תחושת שייכות וביטחון. לולא יצירת קבוצה מגובשת לא ניתן לבנות " קבוצת משימה" וליישם את המטרות החינוכיות הרצויות.

במקביל יוצר הבימאי ענין בתוך הקבוצה תוך שימוש באלמנטים מגרים של משחק והומור,

במקביל להתגבשות הקבוצה, יעשה עם בני הנוער עבודה על "האני" האישי של כול אחד והייחודיות שלו. בני הנוער לומדים על עצמם ועל היכולת שלהם לתרום לקבוצה באמצעות משחקים דרמטיים. במשחקים אלה מפעילים הם את הדמיון, מזמנים את כל ששת החושים, מתכנסים פנימה ומתוך חוויות אישיות יוצאים לביטוי חיצוני.

לאחר תהליך ההכנה, הבימאי  יחד עם התלמידים כותב את התסריט מתוך תופעות שבני הנוער נפגשים בחיי היום יום ונתקלים בסוגיות הקשורות לכך, ובכך מחזק את הקשר והמחויבות שלהם לקבוצה ולמשימה

מטרות

  1. העצמה אישית
  2. הקניית כלים ושיפור הביטחון העצמי
  3. הכרת החוזקות והמיומנות האישית בכל בן נוער.
  4. חיזוק הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות
  5. צמצום תופעת הניתוק בקרב נוער במצבי סיכון באמצעות מענה חינוכי רב תחומי משולב בקהילה.
  6. פיתוח פוטנציאל אישי בתחומי עניין והפיכתם לדרך חיים.
  7. בניית קיט – פרקים אשר יונגשו בעבודה בבית הספר עבור הצוות החינוכי ויתקיים לאחר הסרטון עיבוד .

קהל היעד

10-15 בני נוער משכבות ט'- י'  שיאותרו